Het is 05 sep 2010 00:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tussen de bedrijven door
BerichtGeplaatst: 21 apr 2010 18:15 

Een nieuwe website waarmee ik bezig ben al die tijd is er een in het Frans. Dus Willem, ga een cursus Frans volgen! ;-)
Het is een website bedoeld voor kunstenaars. Er zijn er wel enkele op dat gebied maar meestal Engelstalig en daar hebben de Fransen geen oren naar zeggen ze altijd.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de site wel ontworpen heb, dus het design verzorgd, maar ik iemand nodig had om de database in elkaar te zetten.
En wat is dan mooier dat je iemand vindt via een vriendin die veel mensen kent in de wijde omstreken van Vaison-la-Romaine. Die persoon die zij mij aanbeval is een Fransman, maar hij heeft een jaar of twaalf in de VS gewerkt op dat en ander gebied. De man spreekt dus ook vloeiend Engels en dat is een voordeel voor mij op het gebied van het internetgebeuren, want die Fransen houden niet van Engelse termen, dus bijv. database wordt dan base de données om er maar een te noemen.

Enfin, om het niet te lang te maken. Wij zijn bij elkaar gekomen, hebben zo veel mogelijk doorgepraat en een contract opgesteld.
De prijs is fors maar wel eenderde ongeveer van de prijs die ik in Nederland moest betalen!
We hadden beiden geluk. Ik omdat ik iemand vond die werk zocht op dit gebied omdat hij pas hier in Frankrijk was begonnen. En hij omdat ik me net op dat moment aanmeldde, waardoor hij inkomen kreeg ook al gingen er veel meer uren inzitten dan gepland. Het werd namelijk een op maat gemaakte website.
We zijn nu bijna aan het eind van de bouw en hebben al wat bevriende kunstenaars bereid gevonden om mee te doen om de fouten eruit te halen. Ze krijgen uiteraard een half jaar gratis plaatsing van een virtuele galerie als beloning. Maar wat zijn die kunstenaars bijna niet vooruit te branden zeg en wat moet je ze nog een hoop leren!
Foto's van kunstwerken moeten bijv. gedownload worden en bij voorkeur rond de 300 Kb. Er zijn er die niet weten hoe ze een foto moeten verkleinen tot dat formaat! :shock: Dus ben je ook nog leraar en stuur je handige tools om dat te doen maar voor je het weet krijg je weer een serie nieuwe vragen.

Maar goed, het begint er nu op te lijken en dat is belangrijk want binnenkort beginnen de exposities in de straten van de diverse Provençaalse dorpen en dan kunnen we de folders uitdelen en posters ophangen. Uiteraard moeten we ook overal en nergens galeries bezoeken om die te strikken om hun exposities op mijn website te zetten.
Tja, er breken drukke maar boeiende tijden aan!
Het adres van de website? Nog even geduld want we zijn aan de laatste fase bezig en dat is een belangrijke: de mogelijkheid om via Paypal te betalen en met bankoverschrijvingen, want voor niets gaat de zon op!
Ik heb straks één verzoek aan jullie. Als jullie kunstenaars kennen, breng die dan even op de hoogte van mijn site. Ken je geen kunstenaars maar wel kunstminnaars, dan graag ook die informeren. Of stuur straks gewoon naar al je vrienden, familie en kennissen de link door en zeg dat het voor een goed doel is.
En dat is het voor een deel ook want naast dat je mij helpt, help je ook weeskinderen in Sri Lanka, die we een deel van ons inkomen schenken.
Kijk dus binnenkort hier voor het internetadres! Maar ik zet het natuurlijk ook als handtekening onder mijn berichten! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jun 2010 18:25 

Het is bijna zover!
Betaling mogelijk maken via Paypal had meer voeten in de aarde dan oorspronkelijk gedacht.
Om een galerie te openen voor 6 maanden of een jaar (resp. €25 en €40) kan nu via PayPal betaald worden.
Om een advertentie te zetten kan ook via PayPal, maar om een kunstwerk eruit te laten springen en waarvoor je iets extra moet betalen om die op "à la une" *) te zetten, kost iets meer tijd. Maar ik verwacht dat het varkentje dinsdag gewassen en geschoren is. Een kunstwerk op "à la une" zie je zo'n 2000 keer per week, meer dus dan de andere kunstwerken.
Dan kunnen we daadwerkelijk aan de slag en wordt er tegelijkertijd gewerkt aan de zoekfunctie "rechercher", opdat bezoekers makkelijk door het ingeven van diverse criteria een kunstwerk naar hun smaak kunnen vinden.
Dan zijn er ook nog wat kleine akkefietjes te doen ter vervolmaking, maar we zijn op tijd klaar voor het kunstgeweld overal in de Provence losbarst!
Ik denk dat ik volgende week het adres van de site kan plaatsen. Nu is het nog net iets te vroeg omdat de site af en toe uit de lucht is omdat er nog aan gewerkt wordt. En dat is geen goed begin als je daarmee geconfronteerd wordt!
Aardig is wel dat ik een BC-lid bereid heb gevonden om aan een test mee te werken met werken van zijn vriendin. Als tegenprestatie krijgt hij/zij een half jaar een galerie gratis. Ben benieuwd of je erachter komt om welke werken het gaat. Ze zijn de moeite waard! Ik zou het wel weten als ik een cadeau zocht voor een goede vriend(in)! ;-)

*) Explanation: La une refers to the front page of a newspaper, so the French expression à la une means "on the front page" or even just "in the news." Un article à la une is a "lead story," and être à la une (des journaux) means "to hit the papers, make the news."

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2010 10:49 

Heb het al weggehaald duro.Was in de veronderstelling dat ik dat hier (koffiehoek) mocht plaatsen.Sorry!!

Laatst bijgewerkt door WRoeland op 07 jun 2010 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2010 10:58 

Ik krijg de mededeling dat die webpagina niet bestaat Willem! En waarom plaats je dit in "mijn" draadje dat ergens anders over gaat? :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jun 2010 22:43 

Beste beurscontenters,

Eindelijk is het dan zover. Onze website voor kunstenaars en kunstliefhebbers http://www.coucoucestnous.fr is geboren. Maar nog niet getogen, dat moet de komende maanden en jaren gaan gebeuren.

Daarvoor roepen wij jullie hulp in. Wij vragen jullie of je aan onze website bekendheid wilt geven, bijv. door een email te sturen aan al je vrienden en kennissen en relaties met een verwijzing naar onze site. En als de gelegenheid zich voordoet, erover te praten met anderen. Bouche à oreille zoals de Fransen zeggen, is een machtig wapen!

Het nadeel voor sommigen onder jullie is dat de site in het Frans is, maar op zich hoeft dat geen probleem te zijn, want er staan geen uitgebreide teksten op. Het gaat om de foto’s van de kunstwerken immers!
En als het om het aanklikken van foto’s gaat doet een kind de was. En met wat schoolfrans of vakantiefrans kom je een heel eind.

De kunst(!) nu is om kunstenaars en amateurkunstenaars te vinden en natuurlijk ook kunstliefhebbers die de website gaan bemannen en bezoeken.
Vandaar dat we o.a. jullie medewerking vragen. Want je weet nooit hoe een koe een haas vangt!

Wij weten niet of en hoeveel (amateur)kunstenaars in jullie vrienden- en kennissenkring zitten en ook in hun kring weer, die onze website wellicht interessant vinden om hun kunst te tonen aan de wereld en uiteraard zo mogelijk te verkopen. Ook als zij kunst bezitten die zij willen verkopen en door anderen gemaakt is, dan zijn ze bijCoucou c’est nous aan het goede adres.
Hetzelfde geldt voor professionele galeriehouders die de werken willen tonen van kunstenaars die in een bepaalde periode bij hen exposeren. Ook die kunnen bij ons een virtuele galerie openen!

Voor de kosten hoeven zij het niet te laten, want als “invité” mag je gratis zes maanden lang tot maximum 5 kunstwerken plaatsen. Daarna of binnen die periode kun je overstappen naar een eigen galerie met meer mogelijkheden en een maximum van 25 kunstwerken. Ook kun je dan een eigen webadres krijgen. Bijv. http://www.coucoucestnous.fr/rembrandt
Een eigen galerie kost slechts €25 voor een halfjaar en €40 voor een heel jaar. Je kunt maximum 25 kunstwerken plaatsen, maar die kunnen heel die periode gewisseld worden, bijv. na verkoop van een kunstwerk of gewoon als je eens iets anders wilt laten zien of je hebt net nieuw werk gemaakt.
Dan kun je ook nog een of meer kunstwerken op “à la une” plaatsen om meer gezien te worden. Minstens 2000 keer per week op de diverse webpagina’s van coucou c’est nous. Uiteraard kost dat iets extra: €6 per week of €20 per 4 weken (en maand).
Advertenties ( petites annonces) kunt u ook plaatsen, bijv. wanneer je een expositie houdt of wanneer er in jouw woonplaats een kunstmanifestatie gehouden wordt of noem maar op.

Als de site de vaart erin krijgt dan staan wij van onze inkomsten een deel af aan een goed doel en wij hebben gekozen voor “Somawathi House” op Sri Lanka. Je leest er alles over op onze website met een link naar de Nederlandse en Engelse tekst.

De website kan het best bekeken worden met de Firefox browser. Aan de Explorerversie wordt nog gewerkt al zal het wel redelijk lukken op de homepage na.
En nu aan de slag! Verzend dit bericht aan iedereen die je kent en van wie je zijn/haar emailadres hebt! En bedankt natuurlijk voor de moeite en de hulp.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2010 09:41 

Duro, de link werkt bij mij niet. Maar als je rembrandt weghaalt, dan wel.
Het lukt me ook niet om een schilderij vanuit de galerie naar voren te halen, maar dat kan omdat ik forex niet gebruik. Zal dat nog wel es proberen. Leuk initiatief. Succes. Zal er eens met een bevriende Iraanse schilder over praten. Misschien wil hij wel wat van zijn schilderijen in een galerie plaatsen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2010 11:08 

Hoi Austin, als je de ereste link gebruikt bovenaan het verhaal dan zou ie het wél moeten doen. Die link met rembrandt is maar een voorbeeld hoe je persoonlijke webadres eruit kan zien.
Ik zou het op prijs stellen als je je bevriende Iraanse schilder kunt overhalen om een galerie te beginnen. Ik heb prachtig werk gezien van een Iraanse schilder maar weet niet of hij dezelfde is natuurlijk en/of net zo goed. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2010 14:45 

Tja, bovenste link was me even ontgaan. Ik denk niet dat je mijn bevriende Iraanse schilder kent, maar hij is wel erg goed. Misschien zijn de Iraanse schilders goed omdat we alleen het koren te zien krijgen?
Ik zal hem jouw site toesturen en er daarna met hem over praten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2010 15:48 

Prachtig Austin en ik weet niet hoe het met jouw Frans of zijn Frans is, maar we kunnen hem helpen in het Engels indien nodig.
En als "invité" mag hij 5 werken gratis plaatsen gedurende 6 maanden en als hij een galerie wil dan kan hij 25 werken plaatsen en dat kost hem €25 voor 6 maanden of €40 voor een vol jaar. Hij krijgt dan als een van de eerste starters een maand gratis. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 jul 2010 17:47 

Op wat "kleinigheden" na is mijn site www.coucoucestnous.fr nu ook met IE goed te bezichtigen.
Nog belangrijker is natuurlijk dat een kunstenaar er net zo goed terecht kan met IE als met Firefox nu.
Ook met Chrome moet het lukken maar daar moeten misschien nog even de puntjes op de i gezet worden. (en de i komt tamelijk veel voor! ;-))
Zegt het voort mensen! De wereld van de beurs en die van de kunst zijn nauw verwant! :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010 14:46 

We hebben de laatste tijd weer hard gewerkt om de laatste oneffenheden in orde te krijgen en dat werd onmiddellijk beloond met 2 nieuwe aanmeldingen!
Nou ja, nadat we flink wat emails verstuurd hadden.
Ca marche alors!
Het komende weekend hebben we in ons dorp "Les Peintres dans la Rue". Vrij veel kunstenaars komen dan in de oude kronkelige straatjes hun kunst aan het publiek laten zien. Wij zijn daar uiteraard ook om foldertjes uit te delen en ons visitekaartje achter te laten.
Wel hebben we in de gaten dat de Franse kunstenaar en kunstenares soms niet vooruit te branden zijn en vaak ook beschikken ze niet over de juiste middelen om foto's van hun kunstwerken te plaatsen. Verouderde Windows en/of browser en geen Javascript en dat soort dingen. Ook geen idee hoe je een foto moet verkleinen tot een bruikbaar formaat. Enfin, we gaan waarschijnlijk zoveel informatie toevoegen dat het een minicursus gaat lijken. :wink:
Wordt vervolgd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 19:03 

We ploeteren door.
Deze week schreef een nieuwe artieste zich in en ik kreeg een email even later dat ze de foto's wel kon uploaden maar ze zag ze niet.
Dus ik even kijken wat ze gedaan had. Geen foto's te zien, wel ingeschreven.
Als je foto's upload van een kleine 1 Mb dan duurt het wel even voor die er staat. Maar sommige Fransen hebben geen geduld en blijven uploaden tot ze erbij neervallen. Je moet wel even wachten tot je ziet dat de foto (als thumbnail) binnen is. Tja... Toch maar die minicursus denk ik.
Ook vroeg ze hoe je kon zien hoe groot de foto was, in Ko of Mo (Frans voor Kb en Mb). En hoe je moet verkleinen? Alweer tja... Toch maar een minicursus denk ik! :roll:

Vandaag heb ik een advertentie kunnen plaatsen op een, jullie misschien bekende website, www.infofrankrijk.com
Kijk eens op de volgende pagina: http://www.infofrankrijk.com/pagina/Erv ... blogs/988/ On ne sait jamais! ;-) Een aardige site trouwens voor degenen die van plan zijn naar Frankrijk te verhuizen. Maar ook nuttig voor vakanties lijkt me.

Morgen maar eens naar die artieste toe om te zien wat het probleem is. Gelukkig niet ver van hier.
Binnenkort ook een artikel in de plaatselijke tijdelijke van deze omgeving: La Tribune.
Zo ploeteren we maar door. En ach, dura is blij dat ik van de straat af ben! :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 22:38 

Dat doorploeteren begint z'n vruchten af te werpen.
We hebben de afgelopen week aardig wat nieuwe leden mogen verwelkomen.
Een enkele begint direct een galerie en een ander kijkt eerst de kat uit de boom door zich als "invité" in te schrijven en mag dan 6 maanden gratis 5 kunstwerken plaatsen.
Overigens staan er op mijn Coucou c'est nous website ook twee leden van Beurscontent en dat is best leuk natuurlijk.
Ken je ook een (amateur)kunstenaar? Geef dan even door dat ze eens op www.coucoucestnous.fr kijken!
Gaat Coucou c'est nous net als BC ook naar de 500 leden toe? Dat zou wel geweldig zijn! :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 aug 2010 23:13 

Er is een nieuw lid op mijn site www.coucoucestnous.fr die Thierry Duval heet en realistisch, figuratief dus schildert. Aquarel.
Niet iedereen houdt tegenwoordig van figuratief, want zeggen ze je kunt dan net zo goed een foto maken.
Maar ik vind het nog steeds buitengewoon knap en van veel talent en techniek getuigen als je het kan zoals deze Thierry.
Kijk maar eens naar "Lumière vive sur Le quartier du Cannaregio" van hem. Prachtig!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 aug 2010 00:39 

Tsja Duro, er zwemt nog niet eens een visje in het water. :wink:

Afbeelding

you can cage the bird, but not the song

Belafonte

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]