Een nieuwe website waarmee ik bezig ben al die tijd is er een in het Frans. Dus Willem, ga een cursus Frans volgen!

Het is een website bedoeld voor kunstenaars. Er zijn er wel enkele op dat gebied maar meestal Engelstalig en daar hebben de Fransen geen oren naar zeggen ze altijd.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de site wel ontworpen heb, dus het design verzorgd, maar ik iemand nodig had om de database in elkaar te zetten.
En wat is dan mooier dat je iemand vindt via een vriendin die veel mensen kent in de wijde omstreken van Vaison-la-Romaine. Die persoon die zij mij aanbeval is een Fransman, maar hij heeft een jaar of twaalf in de VS gewerkt op dat en ander gebied. De man spreekt dus ook vloeiend Engels en dat is een voordeel voor mij op het gebied van het internetgebeuren, want die Fransen houden niet van Engelse termen, dus bijv. database wordt dan base de données om er maar een te noemen.
Enfin, om het niet te lang te maken. Wij zijn bij elkaar gekomen, hebben zo veel mogelijk doorgepraat en een contract opgesteld.
De prijs is fors maar wel eenderde ongeveer van de prijs die ik in Nederland moest betalen!
We hadden beiden geluk. Ik omdat ik iemand vond die werk zocht op dit gebied omdat hij pas hier in Frankrijk was begonnen. En hij omdat ik me net op dat moment aanmeldde, waardoor hij inkomen kreeg ook al gingen er veel meer uren inzitten dan gepland. Het werd namelijk een op maat gemaakte website.
We zijn nu bijna aan het eind van de bouw en hebben al wat bevriende kunstenaars bereid gevonden om mee te doen om de fouten eruit te halen. Ze krijgen uiteraard een half jaar gratis plaatsing van een virtuele galerie als beloning. Maar wat zijn die kunstenaars bijna niet vooruit te branden zeg en wat moet je ze nog een hoop leren!
Foto's van kunstwerken moeten bijv. gedownload worden en bij voorkeur rond de 300 Kb. Er zijn er die niet weten hoe ze een foto moeten verkleinen tot dat formaat!

Dus ben je ook nog leraar en stuur je handige tools om dat te doen maar voor je het weet krijg je weer een serie nieuwe vragen.
Maar goed, het begint er nu op te lijken en dat is belangrijk want binnenkort beginnen de exposities in de straten van de diverse Provençaalse dorpen en dan kunnen we de folders uitdelen en posters ophangen. Uiteraard moeten we ook overal en nergens galeries bezoeken om die te strikken om hun exposities op mijn website te zetten.
Tja, er breken drukke maar boeiende tijden aan!
Het adres van de website? Nog even geduld want we zijn aan de laatste fase bezig en dat is een belangrijke: de mogelijkheid om via Paypal te betalen en met bankoverschrijvingen, want voor niets gaat de zon op!
Ik heb straks één verzoek aan jullie. Als jullie kunstenaars kennen, breng die dan even op de hoogte van mijn site. Ken je geen kunstenaars maar wel kunstminnaars, dan graag ook die informeren. Of stuur straks gewoon naar al je vrienden, familie en kennissen de link door en zeg dat het voor een goed doel is.
En dat is het voor een deel ook want naast dat je mij helpt, help je ook weeskinderen in Sri Lanka, die we een deel van ons inkomen schenken.
Kijk dus binnenkort hier voor het internetadres! Maar ik zet het natuurlijk ook als handtekening onder mijn berichten!